Cytat

2024. február 22., csütörtök

Körforgás write tag #1-2.


Sziasztok!
Ugyan most nem új novellát vagy történetet hoztam, de időközben Leah volt olyan kedves és kihívott egy tagre, amihez kedvet kaptam, így én is belevágok a Körforgás write tagbe, mint ahogy látom mostanság sokan mások. Ezúton is köszönöm szépen Leahnak, hogy gondolt rám! :D A kérdőív egyébként Emília ötlete, akit lentebb be is linkeltem nektek. 

Én most úgy döntöttem kivételesen egybe rakom a januárit és a februárit, ha már az utóbbi is időközben kijött, remélem senkinek nem probléma, így könnyebb nekem. :)

Ja és közben: frissült a "MŰHELY" menüpont, amit, ha gondoljátok, csekkoljatok meg! Kerültek fel új, folyamatban lévő irományok, amiket személy szerint még én is várok.

Jó olvasást kívánok ehhez a bejegyzéshez is mindenkinek! ❤

Szabályok:

  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommentáld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád!
Kérdések – Január:
Január – új kezdet
  1. Mik az írós terveid erre az évre?
  2. Van-e olyasmi, ami közvetve vagy közvetlenül kapcsolódik az íráshoz, és idén szeretnéd letenni, a múltban hagyni?
  3. Hogyan, mikor állsz neki egy új történetnek? Milyen elkezdeni?
  4. Milyenek a téli írós szokásaid? Más, mint amikor jó idő van?
  5. Hogy állsz a sztorijaidban a téllel?
  6. +1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)
Válaszaim:
1. Mik az írós terveid erre az évre?
Jelenleg az, hogy még több bejegyzést hozzak idén, amiben nagyon reménykedek, hogy összejön. A kisebb történetek és novellák mellett szeretném a Blood in the Water című Hannibal fanficemet befejezni és feltölteni a blogra, amiről bővebben itt beszéltem. Mostanság sokat szemeztem vele, javítgattam, de megálltam vele, mert időközben több novellát/történetet is elkezdtem, Dramione és Tomione témában, viszont azok is szüneten voltak most februárban, mert sűrű volt az óvodai programom. A BITW mellett még "nagy" tervben van egy Dramione történet, amit szintén szeretnék befejezni majd, ha egyszer elkezdem, de itt is még 1-2 történetszálat jobban ki kell gondolnom.

2. Van-e olyasmi, ami közvetve vagy közvetlenül kapcsolódik az íráshoz, és idén szeretnéd letenni, a múltban hagyni?
Hajajjj. Leginkább a halogatás és a lustaság szerepel a listán, no meg ne is beszéljünk a belekezdek valamibe, aztán félbehagyom és úgy is marad című jelenségről. Naggggyon szeretnék ezekről leszokni, remélem sikerül. 

3. Hogyan, mikor állsz neki egy új történetnek? Milyen elkezdeni?
Az ötletek általában váratlanul és hirtelen jönnek, így folyamatosan címkéket, kulcsszavakat írok fel a jegyzeteimbe, de előfordult már olyan is, hogy jött egy jó párbeszéd és abból indítottam egy történetet. Előfordul, ha hirtelen jön ihlet, hogy rögtön belekezdek a történetbe, írom, írom és be is fejezem. A Wait for Me és a Just a Thought novelláim is ilyenek voltak. Ezek sajnos a ritkábbak (amikor egy nap alatt befejezem a történeteket). 
Ha új történetbe kezdek, mindig nézek fanvideókat, Pinteresten moodboardokat, tumblrön editeket. Ezek is nagyon sokat segítenek az ötletadásban, meg mostanság ráálltam az AI képgenerátorra, bár nem mindig azt kapom, amit elképzelek. :)))

4. Milyenek a téli írós szokásaid? Más, mint amikor jó idő van?
Nincs különbség a kettő között, maximum talán annyi, hogy nem forró italokat iszok, hanem hideget (pl.: jegeskávé). Nagyon ritkán viszem ki a teraszra a laptopomat, így azt se mondhatnám, hogy kint írok a jó időben, pedig az mennyire aesthetic lenne. :D 

5. Hogy állsz a sztorijaidban a téllel?
Egyszer írtam talán egy téli történetet, mert ott kulcsfontosságú szerepe jutott a havazásnak és a bezártságnak (khm, krimi történet), de nem igazán szoktam nagyobb figyelmet fordítani az évszakoknak a történeteimben.. bár, ha belegondolok, amikor a legtöbb novellámat írtam/írom, akkor ilyen őszies időjárást képzelek mindig el. Hm. 

+1. Leah kérdése: Ha választhatnál egy ötletet az írásaid közül, amelyiket lehetőséged lenne kiadatni, melyik lenne az és miért?
Mindenképpen a Cruel Intentions történetemet mondanám, mert az volt az életem egyik legmeghatározóbb története, amit máig nagyon sajnálok, hogy nem fejeztem be. De! Minden jegyzetem megvan hozzá, ki tudja még mit hozhat a sors, bár mostanság nem hiszem, hogy ráfogok állni.. :) 


Kérdések – Február:
Február – álarc
  1. Szerepelt-e már valamelyik történetedben farsang, karnevál, álarcosbál, bármilyen beöltözős móka?
  2. Ha egy hétre magadra ölthetnéd az egyik szereplőd bőrét, ki lenne az és miért?
  3. Szokták a szereplőid másnak mutatni magukat, mint amilyenek?
  4. Igazi vagy írói álnév? Miért?
  5. Szoktál valakivel az írósról beszélgetni, vagy inkább „rejtőzködő” típus vagy?
  6. +1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)
Válaszaim:
1. Szerepelt-e már valamelyik történetedben farsang, karnevál, álarcosbál, bármilyen beöltözős móka?
Nem igazán, nem szoktam ilyesfajta történeteket vagy jeleneteket írni, egyébként eddig, ha belegondolok, soha nem is fordult meg a fejemben, hogy álarcosbált vagy beöltözős, Halloweeni bulit írjak.. :D 

2. Ha egy hétre magadra ölthetnéd az egyik szereplőd bőrét, ki lenne az és miért?
Ha a régi történeteimre gondolok, akkor megnevezem Seraphine Rosiert, a Cruel Intentionsből, mert imádom az ő karakterét és egy napra szívesen lennék nyomozó. :D Ha az új, még nem publikált történetemre gondolok, akkor Audrey Winter (Hannibal fic-Blood in the Water) is szívesen lennék, mert a magabiztosságát és a talpraesettségét nagyon irigylem. 

3. Szokták a szereplőid másnak mutatni magukat, mint amilyenek?
Audrey karaktere a BITW-ben, valamennyire erre épül. Sokszor mutatja magát erősnek, meg olyannak, mint, akit nem érdekel semmi, közben pedig ez nem így van és magában örlődik, amíg az a bizonyos dolog fel nem emészti. A Crossfire történetemben (ami szintén kuka lett), Rachel karaktere is egyébként ilyen volt. Damaged, de nem mutatja ki. 

4. Igazi vagy írói álnév? Miért?
Álnév mindenképpen, nem örülnék, ha valamelyik munkatársam vagy ne adj' isten szülőm elolvasná a novelláimat. Régebben ugyanez volt a helyzet, csak akkor az osztálytársaim miatt, bár egy időbe páran tudták, hogy írok, de nem tulajdonítottak neki jelentőséget. Egyébként én nekem kényelmesebb az álnév, sokkal bátrabban írok úgy, na meg arról nem is beszélve, hogy eléggé dark, néha már megbotránkoztató párosokról írok történeteket, így nem biztos, hogy jó pont lenne, ha ezek kiderülnének.. :D Yes, I'm fucked up. I know that, and it feels great. Viszont én nem szeretem reklámozni, hogy írok, párom is tudja, de előtte sose blogolok, meg se nyitom, mert nem akarom, hogy elolvassa ő is őket.. :D Mivel közös laptopunk van, mindent pendrive-on tárolok, vagy különböző óvodai dolgoknak nevezem el a fájlt, és így eszébe se jut megnyitni... :D Tudom, cseles, mi?

5. Szoktál valakivel az írásról beszélgetni, vagy inkább „rejtőzködő” típus vagy?
Leginkább a legjobb barátnőimmel szoktam megbeszélni, hogy éppen mit írok, vagy miket tervezek. Sajnos, mivel az elmúlt években már mi is felnőttünk, munkahelyünk és magánéletünk lett, így nem mindig osztom meg velük sem, mert nem mindig érnek rá elolvasni. De a legjobb barátnőm mindig nyitott, ha küldöm neki, hogy írtam valamit... és el is olvassa. :) Innen is köszi Vicus! ❤

Plusz kérdés februárhoz nem volt, és én sem élnék vele. 

Jelöltjeim:

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett az új műhely menü. :) Illik a bloghoz.

    Kíváncsian várom a tervben lévő történeteket, pár azért eléggé felkeltette az érdeklődésemet, nagyon érdekel mit hozol belőlük majd ki!
    Sok sikert kívánok a megírásához!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! ☺
      Örülök neki, hogy találtál olyat, ami "tetszik". :D Köszönöm!

      Törlés

© Agata | WS
x x x x x x x.